Yaklaşık 160 League of Legends Teriminin Ne Anlama Geldiğini Açıkladık ve Anlaması En Zor LoL Cümlesini Oluşturduk! - GamerSocial / Oyun Bilgi Paylaşım Platform
FromSoftware’in Patronu: “Ben Durdukça Toplu İşten Çıkarma Olmayacak”

Sıradaki içerik:

FromSoftware’in Patronu: “Ben Durdukça Toplu İşten Çıkarma Olmayacak”

e
sv

Yaklaşık 160 League of Legends Teriminin Ne Anlama Geldiğini Açıkladık ve Anlaması En Zor LoL Cümlesini Oluşturduk!

38 okunma — 19 Haziran 2024 00:59

Dev League of Legends terimleri listesiyle karşınızdayız! 2024 yılında güncel olarak hem chat hem de sözlü olarak kullanılan LoL terimlerini sizler için açıklamalarıyla birlikte listeledik!

Listemizde yaklaşık 160 adet terim bulunuyor ve bu terimler A-Z şeklinde alfabetik bir şekilde sıralı. İçeriğin sağ kısmında bulunan başlıklar kısmından merak ettiğiniz kelimenin baş harfiyle oluşturulmuş başlığına giderek doğrudan öğrenebilirsiniz. İşi biraz daha eğlenceli hale getirmek için de toplamda 38 tane terim kullanarak bir cümle oluşturduk. Bu cümleyi anlayabilenleri yorumlar kısmına bekliyoruz. 😂 İşte cümle:

Jungler olarak oynayan Lee Sin, early game’de mavi buff’ı aldıktan sonra, ward hop kullanarak mid lane’deki AP carry Ahri’yi gank’lemeye çalışırken, Ahri’nin skillshot’larını juke ederek ve ward’ı facecheck yapmadan önce vision sağlamıştı. Ardından, Ahri’nin flash’ını yaktıktan sonra, Lee Sin’in ulti’si ile Ahri’yi tower dive yaparak öldürmesi, takımına baron nashor’u almaları için büyük bir powerspike ve objective control sağladı.

Bu sırada bot lane’deki ADC ve support duo’su, dragon’u çalmak için QSS ve lifesteal kullanarak sustain sağlarken, top lane’deki tank Sion, split-push yaparak rakip inhibitorü düşürmeye çalışıyordu. Rakip takımın fed Yasuo’su, takım savaşında permastun yaparak engage oldu, fakat kendi takımının flame ve int davranışları nedeniyle game’i GG WP diyerek surrender ettiler.” İşte tam olarak bu cümlenin Türkçe karşılığını merak ediyorsanız gelin terimlerimize geçelim.

League of Legends Terimleri ve Açıklamaları

A

  • 1-3-1: Bir split push formasyonu. Bir oyuncu üst koridorda, üç oyuncu orta koridorda ve bir oyuncu alt koridorda bulunarak haritada baskı kurar.
  • 1-4: Bir split push formasyonu. Bir oyuncu bir yan koridorda, dört oyuncu ise diğer koridorda baskı yapar.
  • Ace: Karşı takımın tüm şampiyonlarını öldürmek. Takım savaşı sonrası rakip takımı geçici olarak devre dışı bırakmak.
  • ADC (Attack Damage Carry): Saldırı gücü taşıyıcısı. Genelde nişancılar için kullanılır, ancak büyücüler ve yakın dövüşçüler de bu rolde oynanabilir.
  • AFK: Bilgisayar başında olmamak anlamına gelir. “Away from keyboard” kısaltmasıdır ve oyunda aktif olmayan oyuncuları tanımlar.
  • Aggro: Kule veya minyon saldırısını üzerine çekmek. Rakip şampiyona kule altı saldırısı yaparken aggro yönetimi önemlidir.
  • All-in: Bir düşmanı öldürmek için tüm kaynaklarınızı (yetenekler, bekleme süreleri, sihirdar büyüleri) kullanmak. Riskli ama büyük ödüller getirebilecek bir strateji.
  • AoE (Area of Effect): Geniş bir alana hasar veren yetenekler. Örnek: Amumu’nun ultisi bir AoE yeteneğidir ve geniş bir alanı etkiler.
  • APC (Ability Power Carry): Yetenek gücü taşıyıcısı. Büyü hasarı veren şampiyonlar için kullanılır.
  • AP (Ability Power): Yetenek gücü. Büyü hasarını artıran özellik.
  • ARAM (All Random All Mid): Oyunun sadece orta koridorda oynandığı ve şampiyonların rastgele seçildiği oyun modu. Strateji ve takım çalışmasını ön plana çıkarır.
  • AS (Attack Speed): Saldırı hızı. Bir şampiyonun bir saniyede yaptığı saldırı sayısını belirtir.
  • Assassin: Suikastçı. Düşman taşıyıcılarını hızla ortadan kaldırabilen yüksek hasarlı şampiyonlar.
  • Autofill: Sıra beklerken oynadığınız rol dışında bir role atanmak. Örnek: Üst ve orta koridor olarak sıraya girip destek rolüne atanmak.

B

  • B (Back): Üsse dönmek veya geri çekilmek anlamında kullanılır. Örnek: “We should b, this isn’t a good fight for us.”
  • Balance: Riot’un oyunu daha adil hale getirmek için yaptığı güçlendirmeler, zayıflatmalar ve diğer değişiklikler. Oyunun dengeli ve rekabetçi kalmasını sağlar.
  • Baron Nashor: Vadi’nin mor renkli en güçlü yaratığı. 19:45 veya 19:55’te ortaya çıkar ve öldürüldüğünde güçlü bir güçlendirme sağlar. Takımlara büyük avantaj sağlar.
  • Base: Haritanın oyuncuların yeniden doğduğu ve alışveriş yapabildiği başlangıç noktası. Genellikle “üs” olarak da anılır.
  • Blind Pick: Şampiyon seçim ekranında erken bir seçim yapmak. Rakip tarafından karşı seçim yapılma riski taşır.
  • Blue Buff: Mavi güçlendirme. Mana yenilemesi ve bekleme süresi azaltma sağlar. Orman kamplarından biri olan Mavi Muhafız öldürülerek elde edilir.
  • BORK / BotRK: Blade of the Ruined King’in kısaltması yani Türkçesi Mahvolmuş Kralın Kılıcı. Bu eşya saldırı gücü ve can çalma sağlar.
  • Bounty: Bir oyuncunun öldürülmesi durumunda ekstra altın ödülü. Genellikle çok fazla öldürme veya farm yapmış oyuncularda bulunur.
  • BT: Bloodthirster’ın kısaltması. Türkçesi ise Kana Susamış. Bu eşya saldırı gücü ve yüksek can çalma sağlar.
  • Buff: Güçlendirme. Bir yetenek veya yama notları ile yapılan değişiklikle şampiyonun güçlenmesi. Ayrıca, haritada bulunan güçlendirme etkileri (örn. Mavi ve Kırmızı Buff) anlamına gelir.
  • Burst: Bir anda yüksek hasar çıkarmak. Örneğin Aurelion Sol’un ultisi burst (ani) hasar verir ve kısa sürede büyük zarar verir.
  • Bot Laner: Alt koridorda oynayan oyuncu. Genellikle taşıyıcı (ADC) ve destek kombinasyonundan oluşur. Taşıyıcı oyuncu ve destek oyuncusu olarak ikiye ayrılır.
  • Bot Pre: Bot pre-made anlamına gelir. Alt koridorda birlikte oynayan ve genellikle iletişim kurarak oynayan iki oyuncu.
  • Brush/Bush: Harita üzerindeki çalılara verilen isim. Görüş dışı kalmak ve tuzak kurmak için kullanılır. Ayrıca Faker’ın bir LoL hesabıdır. Hide on bush..Muhtemelen görmek isteyeceğiniz son isim.

C

  • Camp: Aynı koridora sürekli baskın yapmak veya orman kampında beklemek. Örnek: Lee Sin sürekli üst koridoru baskılayarak Nasus’u geride bıraktı. Yani top lane’i campledi.
  • Champion Pool: Bir oyuncunun oynadığı şampiyon rotasyonu. Genellikle ana, ikincil ve karşı seçim şampiyonlarından oluşur.
  • Cheese: Beklenmedik ve geleneksel olmayan stratejiler kullanarak kazanmak. Strateji güçlü olmayabilir ama işe yararsa büyük ödüller getirir.
  • CD (Cooldown): Bekleme süresi. Yeteneklerin kullanıldıktan sonra tekrar kullanılabilmesi için geçen süre. Örnek: Thresh’in W yeteneği ilk seviyede, 21 saniye bekleme süresine sahiptir.
  • CDR (Cooldown Reduction): Bekleme süresini azaltmak için yapılan eşyalar veya rünler. Örnek: “Zhonya’s Hourglass”, CDR sağlar.
  • CC (Crowd Control): Kitle kontrol. Rakip şampiyonları yerini sabitleme, sersemletme gibi etkiler. Örnek: Ashe’in ultisi rakibi sersemletir.
  • CC Chain: Morgana Q’su üzerine Lux Q’su ardından tekrar Morgana ultisi. Sanırım yeterince açıklayıcı olduk. Kısacası birden çok karakterin aynı anda sizi stunlaması.
  • Counter Jungle: Karşı ormancılık. Rakibin orman kamplarını çalarak ormancıyı geride bırakma. Bu strateji rakip ormancıyı zayıflatır.
  • Counter Pick: Rakip şampiyona karşı avantaj sağlamak için seçilen şampiyon. Örnek: Malphite, Yasuo’ya karşı iyi bir counter pick’tir.
  • Creeps: Koridor minyonları veya orman yaratıkları. Genellikle küçük yaratıkları ifade eder.
  • CS (Creep Score): Minyon skoru. Oyunda kaç minyon katlettiğinizi gösterir. Yüksek CS, daha fazla altın ve deneyim sağlar.

D

  • DC (Disconnected): Oyundan düşmek. Bağlantı problemleri yüzünden oyundan ayrılmak.
  • Debuff: Bir şampiyonun özelliklerini kısıtlayan veya azaltan etkiler. Örnek: Lulu’nun rakibini bir pankeke dönüştürmesi debuff’tır.
  • Deny: Mahrum bırakmak. Rakibinizi minyon deneyiminden, altınından veya bir global objektiften uzak tutma.
  • Dive: Rakibe kule altı girmek. Kule altındaki düşmanı öldürmek için yapılır, ancak risklidir. Lütfen tanklara kule altı yapmayın. Özellikle canı tamamen doluysa.
  • DoT (Damage Over Time): Zamanla hasar veren yetenek veya etki. Örneğin Teemo’nun zehirli okları zamanla hasar verir.
  • DPS (Damage Per Second): Saniye başına verilen hasar. Genellikle nişancıların savaşlarda vurduğu hasara göre belirlenir.
  • Drag/Drake: Dragon, ejderha. Öldürüldüğünde takıma çeşitli güçlendirmeler sağlar. 5 dakikada bir yeniden doğar.
  • Double Buff: Aynı anda hem mavi hem kırmızı güçlendirmeye sahip olmak. Bu durum oyuncuya büyük avantaj sağlar.
  • Duo: İki kişi birlikte oyuna girmek. Genellikle arkadaşlarla oynanır ve daha koordineli oyun sağlar.

E

  • Early Game: Maçın ilk 10-15 dakikası. Üst, orta ve alt koridor oyuncularının farm yapmaya ve rakipleriyle koridorda karşılaşmaya odaklandığı dönem. Genellikle ilk kule yıkıldığında sona erer.
  • Elder Drake: 35 dakikadan sonra ortaya çıkan daha güçlü bir ejderha. Öldürüldüğünde, Aspect of the Dragon güçlendirmesini sağlar. Bu güçlendirme, takıma önemli avantajlar sunar.
  • ELO: Eskiden kullanılan sıralama sistemi. Şimdiki lig sistemi yerine, genel bir beceri seviyesini ifade eder. “Low ELO” düşük seviyeli oyuncular, “high ELO” yüksek seviyeli oyuncular için kullanılır.
  • Ez: “Easy” kelimesinin kısaltması. Genellikle bir zaferin kolay kazanıldığını belirtmek için kullanılır. Spor ruhuna aykırı olarak algılanabilir.

F

  • Farm: Minyon öldürme ve güçlenme eylemi. Taşıyıcıların oyun sonuna kadar sürekli farm yapması beklenir. Yüksek farm, daha fazla altın ve deneyim sağlar.
  • Facecheck: Görüş olmayan bir çalıya kör bir şekilde girmek. Genellikle ölümle sonuçlanır.
  • Fed: Bir şampiyonun altın, seviye ve/veya öldürme sayısında önde olması. Bu şampiyon genellikle rakip takımdan çok daha güçlüdür.
  • FF: “Forfeit” veya “Surrender” kelimelerinin kısaltması. Genellikle oyuncular oyunu bırakmak istediklerinde kullanılır.
  • Focus: Belirli bir hedefe öncelik vererek hasar odaklanmak. Örnek: “Their Master Yi is fed, we should focus him.”
  • Flame: Oyuncuların birbirine hakaret etmesi veya kötü davranması. Spor ruhuna aykırı ve cezalandırılabilir bir davranış.
  • Freeze: Minyon dalgasını belirli bir bölgede tutma tekniği. Genellikle rakibinizi farm yapmaktan alıkoymak için kullanılır.

G

  • Gank: Baskın. Bir koridora rakibin beklemeyeceği şekilde baskın yaparak skor çıkartmak. Örnek: Ormancının üst koridora baskın yapması.
  • GG (Good Game): İyi oyun. Oyun sonunda söylenir ve genellikle rakip takımı tebrik etmek için kullanılır.
  • GJ (Good Job): İyi bir iş yaptıklarında arkadaşlarınıza söylersiniz. Takım arkadaşlarını övmek için kullanılır.
  • GL (Good Luck): İyi şanslar. Genellikle oyun başında veya belirli bir eylem öncesinde söylenir.
  • GPI (Gamer Performance Index): Bir oyuncunun performansını ölçen ana kriter. Mobalytics’in bir özelliğidir ve oyuncuların güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.

H

  • Harass: Dürtmek. Rakip şampiyonları sürekli olarak düşük sağlıkta tutmaya çalışmak. Örnek: Lux’un Q yeteneği ile rakibi rahatsız etmek.
  • HF (Have Fun): İyi eğlenceler. Genellikle oyun başında veya belirli bir eylem öncesinde söylenir.
  • Huehuehuehue: Mordekaiser’in Brezilyalı oyuncular tarafından keşfedilmesi sonucu oluşan gülme şekli. Genellikle komik veya saçma durumlar için kullanılır.

I

  • Int: Bilerek ölmek veya o kadar kötü oynamak ki bilerek ölüyor gibi görünmek. Örnek: “Stop inting.”
  • IE (Infinity Edge): Bir eşya olan Infinity Edge’in kısaltması. Yüksek saldırı gücü ve kritik vuruş hasarı sağlar.
  • Imba (Imbalanced): Dengesiz. Genellikle kırık şampiyonlar veya eşyalara atıfta bulunur.
  • Initiate: Takım savaşında ilk saldıran olmak. Takımın savaşı başlatan oyuncusu veya yeteneği.
  • Invade: Oyunun başında rakip ormana giderek rakip takımı gafil avlamaya denir. Erken oyunda avantaj sağlamak için yapılır.
  • IP: Mavi Öz gelmeden önce şampiyon satın almak için kullanılan oyun içi para birimi. Şimdi ise Blue Essence olarak bilinir.

J

  • Juke: Rakibi kandırmaya denir. Shaco gibi şampiyonlar juke yapmak için çok idealdir. Hızlı hareketlerle rakiplerin saldırılarından kaçmak.
  • Jungle: Orman. Haritanın koridorlar dışındaki kısmı. Ormancılar bu alanda yaratıkları öldürerek güçlenir ve takımına yardım eder.
  • Jungler: Belirli bir koridorda oynamayan, diğer koridorlara yardım eden ve orman kamplarını temizleyen oyuncu. Takımın harita kontrolünü sağlar.

K

  • KS (Kill Steal): Skor çalmak. Sizin canını bire kadar indirdiğiniz rakibi bir takım arkadaşınızın son vuruş yaparak çalması. Genellikle istenmeyen bir durumdur.
  • Kite: Vur-kaç yapmak. Genellikle saldırı gücü taşıyıcıları tankları öldürmek için bu yöntemi kullanır. Hasar yemeden rakibe hasar vermek.

L

  • Lane: Koridor. Üst, orta ve alt koridor olmak üzere üçe ayrılır. Oyuncular bu koridorlarda minyonları öldürerek ve rakipleriyle savaşarak güçlenirler.
  • Last-Hit: Bir minyon veya yaratığı son vuruşla öldürmek. Bu sayede altın ve deneyim kazanılır.
  • Late Game: Maçın son aşaması, genellikle 30 dakikadan sonra. Şampiyonlar en güçlü halleriyle mücadele ederler ve büyük takım savaşları başlar.
  • Leash: Ormancının ilk kampını daha hızlı temizlemesi için yardım etmek. Genellikle destek veya taşıyıcı oyuncu tarafından yapılır.
  • Lifesteal: Can çalma. Nişancılar can çalma eşyası dizerek kırılganlıklarını bir nebze de olsa bastırmış olurlar. Temel saldırılarla can yenilenmesini sağlar.
  • Locket: Locket of the Iron Solari’ye atıfta bulunur. Takım arkadaşlarına kalkan sağlayan bir destek eşyasıdır.

M

  • Main: Bir oyuncunun birincil rolü veya birincil şampiyonu. Oyuncular genellikle bu şampiyonla veya rolde tırmanır. Ana karakter veya rol.
  • Marksman: Uzak menzilli saldırı gücü taşıyıcısı (ADC) şampiyonu. Genellikle alt koridorda oynar ve takımın ana hasar kaynağıdır.
  • Meta: Oyunun içindeki en iyi strateji, şampiyon veya eşya durumu. Oyunun dengesiyle ilgili olarak en iyi seçimlerdir. Metada olan şampiyonlar ve eşyalar genellikle oyunda güçlüdür.
  • MIA (Missing in Action): Kayıp. Genelde koridorunda olmayan rakipleri takım arkadaşlarınıza bildirmek için kullanılır. Rakibin koridorunda olmadığını belirtir.
  • Mid Game: Maçın orta aşaması, genellikle 15-30 dakika arasında. Kulelerin düşmesi ve oyuncuların koridorları terk edip haritada dolaşmaya başlamasıyla başlar.
  • Mid Laner: Orta koridor oyuncusu. Bu rol, haritanın ortasında bulunduğu için büyük bir etki yaratır. Orta koridorda oynayan ve genellikle yüksek hasar veren şampiyonları oynar.

N

  • Nerf: Bir şampiyonu ya da eşyayı zayıflatmak. Genellikle Riot tarafından yapılan yama notları sonrasında kullanılır. Oyunun dengesi için yapılan değişiklikler.
  • Noob/Newb/Newbie/Nub/Nab: Oyuna yeni başlayan ve oynamayı bilmeyen oyuncular için kullanılır. Genellikle deneyimsiz oyuncuları tanımlar.
  • Np (No Problem): Sorun yok. Genellikle bir oyuncunun özrünü kabul etmek veya yardım etmek için kullanılır.

O

  • OMW (On My Way): Yoldayım. Takım arkadaşlarınıza yardım etmek için yolda olduğunuzu belirtir.
  • OOM (Out of Mana): Manam bitti. Yeteneği kullanmak için yeterli manaya sahip olmadığınızı belirtir.
  • OP (Overpowered): Fazla güçlü şampiyonlar için kullanılır. “Broken” terimi de bu anlamda kullanılır. Dengesiz derecede güçlü şampiyonlar veya eşyalar.
  • Open Mid: Takım pes etmiş ve rakibin doğrudan orta koridordan Nexus’a ilerlemesine izin veriyor. Genellikle oyunun erken safhalarında pes edildiğinde kullanılır.
  • Overextending: Koridorunda çok ileri giderek haddini aşma eylemi. Genellikle rakibin gelip sizi öldürmesiyle sonuçlanır. Düşman ormanına veya kule altına fazla ilerlemek.
  • Offtank: Yarı tank şampiyonlar. Hem hasar vurur hem de bir miktar tanklık sahibidir. Yüksek dayanıklılığa sahip olan ancak aynı zamanda hasar da verebilen şampiyonlar.

P

  • Passive: Pasif şampiyon yetenekleri. Şampiyonların sürekli aktif olmayan ancak belirli şartlar altında etkinleşen yetenekleri.
  • Pathing: Haritada oyuncunun izlediği rota. Genellikle ormancının kamp temizlerken izlediği yol için kullanılır. Doğru yol izlemek oyun içi verimliliği artırır.
  • Peel: Bir takım arkadaşını düşmanlardan korumak için pozisyon almak ve yetenekleri kullanmak. Örnek: “How to Peel in League of Legends” makalesi. Takım arkadaşlarını koruyarak onların hayatta kalmasını sağlamak.
  • Permastun: Kitle kontrolü kullanarak bir şampiyonun uzun süre hareket edememesi durumu. Sürekli sersemletme ile rakibi hareketsiz bırakmak.
  • Ping: Ping sistemiyle sinyal vermek. Takım arkadaşlarını bilgilendirmek veya uyarmak için kullanılır.
  • Pink Ward: Kontrol totemi. Görüş sağlamak ve rakip totemleri temizlemek için kullanılır. Aynı zamanda “Pink” olarak da bilinir.
  • Point-and-Click: Sadece hedefe tıklayarak etkinleştirilen yetenekler. Örnek: Malzahar’ın ultisi. Kullanımı kolay ve hedefe doğrudan etki eden yetenekler.
  • Poke: Uzaktan hasar vermek. Genellikle bir skillshot ile yapılır. Rakibi uzaktan dürterek sağlıklarını azaltmak.
  • Powerspike: Bir şampiyonun oyun içinde en güçlü olduğu nokta. Genellikle eşya veya deneyim ile güçlenir. Bu dönemde şampiyonlar maksimum hasar verirler.
  • PVE (Player vs Environment): Oyuncunun bilgisayara karşı oynadığı oyun modu. Örnek: Botlara karşı oynanan oyunlar.
  • PVP (Player vs Player): Oyuncunun diğer oyunculara karşı oynadığı oyun modu. Genellikle normal veya dereceli oyunlar.
  • Priority (Prio): Bir minyon dalgasının rakip üsse doğru itilmesi durumu. Bu durum, harita kontrolü sağlar ve objektifler için avantaj yaratır.
  • Proc: Bir koşul veya etkinin tetiklenmesi. Örnek: Temel saldırılar Braum’un pasif yüklerini tetikler. Belirli bir etkiyi veya yeteneği tetiklemek.

Q

  • Quickcast: Bir yeteneğin tuşa basıldığında hemen ateşlenmesini sağlayan ayar. Hızlı kullanım ve zaman kazanma sağlar.
  • QSS (Quicksilver Sash): Cıva yatağan. Üzerinizdeki tüm kitle kontrol etkilerini kaldıran bir eşya. Özellikle nişancı şampiyonlar tarafından kullanılır.

R

  • Rank: Bir oyuncunun ligdeki derecesi. Genellikle Bronz, Gümüş, Altın gibi liglerle ifade edilir.
  • Ranked: Dereceli oyun modu. Oyuncuların becerilerini ölçen ve sıralama sisteminde ilerlemelerini sağlayan oyun modu.
  • Red Buff: Kırmızı güçlendirme. Sağlık yenilemesi sağlar ve temel saldırılarınızın yavaşlatma ve zamanla gerçek hasar vermesini sağlar. Orman kampı olan Kırmızı Brambleback öldürülerek elde edilir.
  • Roam: Bir şampiyonun kendi koridoru dışındaki koridorlara ziyaret düzenlemesi. Takım arkadaşlarına yardım etmek veya baskın yapmak için yapılır.
  • R (Ultimate): Şampiyonun dördüncü ve en güçlü yeteneği. Genellikle uzun bekleme süresine sahiptir ve büyük etkiler yaratır.

S

  • Scaling: Bir şampiyonun zamanla güçlenmesi durumu. Eşya veya deneyim ile artar. Bazı şampiyonlar oyun ilerledikçe daha güçlü hale gelirler.
  • Shove: Minyon dalgasını hızlıca temizlemek ve ileri itmek. Aynı zamanda “push” olarak da bilinir. Koridoru hızlıca ittirmek ve rakip kuleye baskı yapmak.
  • Skillshot: Hedef almayı gerektiren, doğrudan tıklama ile etkinleşmeyen yetenekler. Örnek: Ezreal’ın Q yeteneği. Kullanımı beceri gerektiren ve hedefe isabet ettirilmesi gereken yetenekler.
  • Skill Matchup: İki şampiyonun karşı karşıya geldiği ve oyuncuların bireysel becerilerinin sonucu belirlediği eşleşmeler. Eşleşmenin sonucunun oyuncuların yeteneklerine bağlı olduğu durumlar.
  • Skirmish: Küçük ölçekli çatışmalar. Genellikle 2v2, 3v3 gibi durumlar. Takım savaşlarına göre daha küçük çaplı savaşlar.
  • Smurf: Daha düşük bir derecede oynayan ikinci bir hesap. İyi oynayan birine iltifat olarak da kullanılır. Daha düşük seviyede oynamak için kullanılan alternatif hesap.
  • Solo: Tek başına oynamak. Genellikle tek başına oynayan ve bağımsız hareket eden oyuncular için kullanılır.
  • Split-Push: Aynı anda birden fazla koridorda itme stratejisi. Örnek: 1-3-1 ve 1-4 formasyonları. Haritanın farklı bölgelerinde baskı kurarak rakip takımı dağıtma.
  • Script: Hile kullanarak oynama. Oyuncuların belirli hareketleri otomatik olarak yapmasını sağlayan yasaklanmış programlar.
  • Squishy: Kolayca öldürülebilen şampiyonlar. Genellikle düşük sağlık veya savunma değerlerine sahip şampiyonlar. Yüksek hasar veren ancak düşük dayanıklılığa sahip şampiyonlar.
  • Summs (Summoner Spells): Sihirdar büyüleri. Örnek: Flash ve Ignite. Oyuncuların seçip kullanabileceği özel yetenekler.
  • Support (Sup): Alt koridorda taşıyıcıya eşlik eden rol. Destek şampiyonlar genellikle deneyimle güçlenir. Takım arkadaşlarına yardımcı olan ve onları koruyan şampiyonlar.
  • Sustain: Can ve mana yenilenmesi. Bir şampiyonun üsse dönmeden koridorda kalabilme kapasitesi. Şampiyonların uzun süre hayatta kalmasını sağlayan özellikler.
  • Sweep: Görüş alanını temizlemek için kontrol totemi veya kırmızı totem kullanmak. Rakip totemlerini temizleyerek harita kontrolü sağlamak.
  • Synergy: İki veya daha fazla şeyin birbirini tamamlaması. Örnek: Malphite ve Orianna’nın ultisi. Şampiyonların yeteneklerinin birbirini desteklemesi ve etkili kombinasyonlar oluşturması.
  • Surrender (Sur/FF): Mağlubiyeti kabul etmek ve oyunu erken bitirmek için yapılan oylama. Genellikle takımın pes ettiği durumlarda kullanılır.

T

  • Tank: Tank şampiyonlar. Savaşlarda takımın ön saflarında yer alarak hasar soğururlar. Yüksek dayanıklılığa sahip olan ve takım arkadaşlarını koruyan şampiyonlar.
  • Teamfight: Büyük ölçekli çatışmalar. Genellikle 3v3, 4v4, 5v5 gibi durumlar. Takımların büyük çoğunluğunun katıldığı savaşlar.
  • Top Laner: Üst koridorda oynayan oyuncu. Genellikle izolasyon, bire bir savaş ve split-pushing içerir. Üst koridorda oynayan ve genellikle dayanıklı şampiyonları oynar.
  • TP (Teleport): Işınlanma büyüsü. Haritanın herhangi bir yerine hızlıca gitmek için kullanılır. Takım savaşlarına veya önemli hedeflere hızlıca katılmak için kullanılır. İlk 14 dakika boyunca sadece kulelere ışınlanılabilir. Geri kalan oyunda Jhin’in çiçeklerine bile teleport olabilirsiniz.
  • Trade: Koridorda karşılıklı hasar alışverişi. Ayrıca, objektif değiş tokuşu anlamında da kullanılır. Rakip şampiyonla hasar takası yapmak veya objektif değiş tokuşu yapmak.
  • Tribush: Üçlü çalılara verilen isim. Haritada üç yolun birleştiği çalılar.
  • Troll: Oyunu trolleyen oyuncular. Saçma rollere alakasız şampiyonlar alarak oyunu kaybettirirler. Kasıtlı olarak takımın kaybetmesine sebep olan oyuncular.

U

  • Ult (Ultimate): Şampiyonun dördüncü ve en güçlü yeteneği. Genellikle uzun bekleme süresine sahiptir ve büyük etkiler yaratır. Şampiyonların en güçlü ve genellikle belirleyici yetenekleri.
  • Unique Passive: Özel pasif. Aynı eşyadan iki tane alsanız bile pasiflerinin katlanmayacağını gösterir. Eşyanın pasif yeteneğinin tekil olması ve birikmemesi.

V

  • Vision: Haritadaki görüş alanı. Totemlerle sağlanır. Takımın haritadaki görünürlüğünü artırarak stratejik avantaj sağlar.
  • VODs (Video on Demand): Oyun tekrarı. Genellikle replay olarak da bilinir. Maç kayıtları ve tekrar izleme videoları.

W

  • Wave: Minyon dalgası. Koridorlarda belirli aralıklarla ortaya çıkan minyon grupları. Minyonlar, şampiyonların altın ve deneyim kazanmasını sağlar.
  • Wave Management: Stratejik olarak minyon dalgasını kontrol etme. Bu genellikle zaman kazanmak veya rakibi farm yapmaktan alıkoymak için yapılır. Minyon dalgalarını yöneterek koridor kontrolü sağlama.
  • Wolves: Ormandaki kurtlar. Orman kamplarından biridir ve ormancılar tarafından öldürülerek altın ve deneyim kazanılır.
  • WP (Well Played): İyi oyun ya da güzel oyun anlamına gelir. Genellikle oyun sonunda rakip takımı tebrik/teşekkür etmek için kullanılır.

Z

  • Zone: Rakibi belirli bir alandan uzak tutma. Örnek: Rumble’ın ultisiyle rakibi uzaklaştırarak ejderhayı almak. Rakipleri belirli bir bölgeden uzak tutarak stratejik avantaj sağlama.
  • 9x Yasuo: Bir oyuncunun Yasuo’yu rapor etmesini talep etmek. Diğer şampiyonlarla da kullanılabilir: “9x Berke”.

Sonuç: Dev League of Legends Terimleri Sözlüğü

Evet, 160 terimlik dev League of Legends terimleri listesinin sonuna geldik. Tüm terimleri öğrendiyseniz içeriğimizin giriş kısmında bulunan 20 LoL terimiyle kurulmuş cümleyi nihayet anlayabilirsiniz. Tekrardan söyleyelim cümleyi doğru bir şekilde çevirenleri yorumlar kısmına bekliyoruz.

  • Site İçi Yorumlar

En az 10 karakter gerekli